I AM

My photo
panggil saya diode... selamba gila poyo suka hati

Wednesday, March 11, 2015

LILLAHITAALA

aku sedar yang blog aku dah tak ada pengikut setia macam dulu..
orang pon dah x perasan kewujudan entri baru aku. huhu..
tapi aku x kisah dahhh... sebab aku rasa aku lagi bebas menulis..
luah isi hati...

genap seminggu...aku di tempat kerja baru.
suasana baru, orang baru dan semua2 lah yang baru..
yupp.. betol kata orang..
'welcome to the reality'
realiti aku baru sahaja nak bermula..
realiti yang sebanrnya jarang2 nak ditunjukkan dalam drama..
apa yang penting aku mohon pada tuhan moga DIA mudahkan segala urusan aku..
moga DIA beri aku kekuatan di saat aku rasa down..
moga aku dapt terima segala perkara as positive...
supaya aku tak nervous or cuak lebih2...

tapi aku sedar pada masa ni aku x sempat nak fikir tentang benda lain...
selain mak ayah aku..
kalau dulu aku banyak habiskan masa layan perasaan bodoh..
sekarang aku sedikit relief..
kadang2 bila sorang ada jugak rasa..
huhu..

aku yakin TUHAN x kejam dengan aku
sungguh..
dulu aku impikan aku dapat tempat yang jauhh...
dan aku ada target tempat yang aku nak..
tapi ternyata rancangan tuhan lagi elok..
ada benda baik yang mungkin DIA dah susun untuk masa depan aku...
juga untuk ketenangan hati mak ayah aku sendiri...
sungguh..
apa yang aku kena buat sekarang?
redha dan tawakal dan sabar...
niat kerja aku kena ikhlas untuk redha ALLAH.. bukan redha manusia...

mampu ke aku ni?
sebab aku kerja dikelilingi oleh manusia.. bukan di hadapan TUHAN..
aku nampak manusia, tapi aku tak nampak TUHAN depan mata..
aku cuma nampak DIA bila aku tak lupa dia dalam ingatan aku...
tapi aku manusia mudah lupa.. mudah lupa.... dan tak kenang budi...
sebab tu aku cuma nmpak manusia..

ALLAH ada selalu dengan aku...
kalau aku susah DIA dah beri aku jalan.
cuma spesis manusia macam aku ni yang buta..

cuma ALLAH yang boleh tekadkan hati aku...
ALLAH.. sungguh KAU dah banyak menolong.. tapi aku masih mahu minta..
ALLAH..
lillahitaala.............

1 comment:

Ismieraihan said...

Aku baca ni dayahhhhh..
Aku doakan hg happy kat tempat baru weh. semoga buji n mama happy ntok princess depa ni. Fighting dayahhhhh <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PenGikuT..